Intrarea în sezonul rece va aduce cu siguranță o serie de probleme la instalațiile de apă, dacă nu sunt protejate corespunzător. Așa cum prevede contractul pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare încheiat cu societatea noastră, vă reamintim că instalația interioară (de după contor) aparține utilizatorului, acestuia revenindu-i și sarcina întreținerii acesteia.

Iată câteva sfaturi utile pe care, dacă le veți urma, puteți evita problemele legate de riscul de îngheț la branșamente și apometre, ce duc la costuri inutile, deloc de neglijat, cu înlocuirea contorului și eventualele reparații ale daunelor produse.

  • Blocați accesul aerului rece în căminele de apometre, case de scări, subsoluri de bloc, pe unde trec instalațiile de apă. Asigurarea microclimatului pentru apometrele montate în scările de bloc se poate realiza prin închiderea ușilor, geamurilor, sau la nevoie, înlocuirea acestora.
  • Protejați căminul de apometru deoarece înghețul începe prima data de aici, după care se propagă spre rețeaua interioară. Trebuie ca acesta să aibă capacul închis și să nu se infiltreze apă.
  • Protejarea apometrelor se poate face prin învelirea acestora cu materiale termoizolante sau materiale textile. În cazul în care acesta îngheață nu trebuie utilizată apa fierbinte sau flacără deschisă pentru dezghețarea aparatului.
  • Izolarea țevilor este, de asemenea, foarte importantă. Dacă aveți montată o chiuvetă în exterior, este neapărat nevoie să izolați țevile. Ori de câte ori este posibil, opriți alimentarea cu apă și goliți complet țevile de apă.

Protejarea apometrului este prevăzută ca obligație a utilizatorului în contractul de apă-canal încheiat cu Operatorul SC SERVICII EDILITARE PENTRU COMUNITATE MIOVENI SRL. Astfel, utilizatorii au obligația "de a asigura protecția contorului prin măsuri proprii și eficiente contra înghețului...". În acest caz, contorul se înlocuiește pe cheltuiala utilizatorului.

ATENȚIE: Înghețarea apometrului determină blocarea sau spargerea lui, ceea ce poate duce la pierderi însemnate de apă și implicit la costuri generate de contravaloarea apometrului necesar a fi înlocuit și contravaloarea cantității de apă pierdută ca urmare a spargerii acestuia.
 
În cazul în care vă confruntați cu probleme la instalațiile de apă cauzate de temperaturile scăzute, acestea trebuie anunțate în dispeceratul non-stop al SC SERVICII EDILITARE PENTRU COMUNITATE MIOVENI SRL, la unul din următoarele numere de telefon: 0348.457.102 , 0736.202.067.